‌رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی از تابستان۹۶ | تعیین قیمت بلیت براساس رتبه

‌رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی از تابستان۹۶ | تعیین قیمت بلیت براساس رتبه

اقتصاد > حمل و نقل برون شهری - همشهری آنلاین:مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از آغاز رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی از تا
اقتصاد > حمل و نقل برون شهری - همشهری آنلاین:
مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از آغاز رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی از تابستان سال آینده و تعیین قیمت بلیت براساس رتبه‌بندی شرکت‌ها خبر داد.

به گزارش مهر، علی کاظمی منش در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون کارشناسان در حال بررسی خدمات، ناوگان و دیگر مسائل ضروری درباره شرکت ها هستند و پس از اجرای کامل رتبه بندی و مشخص شدن رتبه شرکت ها، نام و رتبه آنها در سایت اطلاع رسانی راه آهن درج می شود و به مسافران هم اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن، اظهار داشت: رتبه بندی شرکت های ریلی از تابستان سال آینده نهایی می شود و بدین ترتیب نرخ بلیت با خدمات همسو می شود.

وی با اشاره به هدف گذاری راه آهن برای رتبه بندی شرکت های مسافری ریلی، اضافه کرد: رتبه بندی شرکت های مسافری ریلی امتیازات بسیاری به همراه دارد و یکی از آنها تاثیرگذاری این رتبه بندی در میزان خدمات و نرخ بلیت است ضمن اینکه اگر رتبه یک شرکت افت کند، نرخ بلیت آن هم کاهش می یابد.

کاظمی منش، اظهار داشت: در صورتی که شرکتی در ارائه خدمات رسانی به مسافران افت کند، در گام اول تذکر کتبی می گیرد و در گام دوم نرخ بلیت آن شرکت، ۵ درصد کاهش می یابد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در نوروز سال آینده نرخ بلیت قطار افزایش نمی یابد و قیمت ها با نوروز سال ۹۵ برابری می کند البته ثبات قیمت ها در ایام نوروز، به معنای کاهش کیفیت خدمات رسانی نیست و خدمات در برخی شرکت ها افزایش هم می یابد.

وی ادامه داد: در ساعات اولیه پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی که از ۱۷ بهمن آغاز شد، بلیت برخی مسیرها از جمله مشهد، اصفهان و اهواز به پایان رسید.

به گفته این مقام مسئول، در ایام کم تقاضا که تعداد مسافر کمتر است، تخفیفاتی اعمال می شود و شاهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت بلیت برخی شرکت ها بودیم و در ایام پرتقاضا، شرکت ها تا سقف مجاز اجازه افزایش قیمت دارند.